OCA TOURS: Implementarea unei solutii informatice de management al comenzilor.
Articole publicate in Contributors:
Bitslack 2.10 Implementare MachiNet Mailsystem la Eudis Mehedinti.
Firma Oca Tours, specializata în servicii de închiriere limuzine cu sofer,
ne-a solicitat implementarea unei solutii informatice pentru expediat SMS-uri catre soferi.
În urma analizei atente a cerintelor si asteptarilor beneficiarului s-a ajuns la proiectarea si implementarea unei solutii integrate de management a comenzilor bazata pe SMS care contine ca alternativa si un modul de e-mail.
Solutia asigura introducerea comenzilor, transmiterea acestora în teren si verifica automat confirmarea acestora de catre agent.
Operatorul dispune de o interfata prietenoasa realizata în tehnologie web care ofera o imagine completa asupra situatiei comenzilor.
Rapoarte customizate sunt oferite pentru exportul datelor catre aplicatiile de salarizare si facturare.
Aplicatia ruleaza pe un server Linux pe care s-au instalat de asemenea: produsul nostru MachiNet Mailserver ca server de mail al companiei, integrat cu ejabberd ( mesagerie instant interna) si Samba ( partajare de fisiere).
De asemenea site-ul de web al companiei functioneaza pe aceasta platforma, folosind în mod judicios resursele disponibile.
Prin implementarea solutiei s-a realizat un progres important în privinta timpului necesar pentru procesarea comenzilor, o gestiune mult mai exacta a acestora (în comparatie cu varianta pe hârtie) si o simplificare a activitatii departamentelor de
gestiune ( prin exportul rapoartelor în formatul necesar).
In asteptarea iPhone-ului
Rachete. Competitia preturilor
Stiu ce ai facut online
MonsterMind. Ar fi folositor, dar poate fi legal?
No man’s land si dificilele litigii al internetului
Problema nu e atat primul milion din contracte cu statul, ci toate celelalte milioane
VoIP n-a adus o revolutie, dar a fortat perspective noi
Cum a pus afacerea Snowden sub semnul intrebarii increderea in cloud computig
In cadrul contractului de consultanta cu NoviConsult au aparut situatii in care a fost necesara o interventie rapida pentru devirusare si recuperarea datelor pentru statiile de lucru infectate.
Deoarece distanta pana la sediul companiei este foarte mare am decis sa reduc timpul de interventie folosind lucrul la distanta si scanarea automata.
Severul intern disponibil a permis folosirea bitslack, produsul creat de mine in acest scop.
Pentru aceasta, s-a implementat cea mai noua versiune de bitslack, versiunea 2.10. In locatie a existat un deployment anterior, cu versiunea 2.8, care a necesitat upgrade pentru a beneficia de imbunatatirile aduse si de driverele nou aparute - intre timp au mai fost achizitionate notebook-uri noi si exista pericolul ca anumite componente hardware sa nu fie recunoscute.
Prin implementarea bitslack in versiunea pxe, s-au realizat urmatoarele:
- clientii isi pot scana singuri statiile de lucru, fara a fi nevoie sa aiba antivirus instalat si chiar daca sistemul de operare nu mai porneste.
- administratorul de sistem are acces prin protocolul ssh la statia de lucru respectiva, in aceleasi conditii ( chiar daca sistemul de operare nu mai porneste).
- administratorul de sistem, sau, cu ghidaj telefonic, chiar utilizatorul pot sa reseteze parolele de sistem uitate.
- bitslack permite de asemenea teste de memorie sau harddisk pentru statiile de lucru, de asemenea se pot realiza operatii de backup sau rescue de date remote.
- chiar in cazul unei interventii on-site exista o economie de timp datorata faptului ca scanarea preliminara a sistemului se poate suprapune cu durata deplasarii, stiut fiind ca scanarea unui harddisk contemporan poate dura intre 30 de minute si cateva ore.
Desi cazurile de infectii cu malware au fost rare, computerele fiind protejate de antivirusi proprii, in cazurile in care a fost necesara, folosirea bitslack a adus economii substantiale de timp si nu in ultimul rand de combustibil.
Eudis Mehedinti este un parteneriat public-privat care are ca principal scop asigurarea infrastructurii si suportului IT pentru administratia publica.
In momentul infiintarii, serverul de mail a fost un Exchange 2003, care a functionat pana in 2012.
In timp, au aparut unele probleme in exploatare:
Solicitat in calitate de consultant, am inlocuit serverul Exchange cu Machinet Mailsystem.
O solutie de tip cloud ar fi necesitat costuri suplimentare, fara sa protejeze investitia existenta, iar upgrade-ul la exchange 2010 ar fi necesitat atat licente software cat si hardware nou, fara a rezolva toate problemele. In special in ceea ce priveste backup-ul, Microsoft nu mai ofera o solutie viabila pentru aceasta incepand cu Windows server 2008 in afara de solutia globala cu DPM, deci ar fi urmat sa se achizitioneze inca un soft de la un third-party vendor.
Pe de alta parte, solutia a permis:
In momentul de fata, Machinet Mailsystem a preluat cu succes serviciul de mail. Timpul de nefunctionare a devenit nesemnificativ iar incidentele legate de serviciul de mail s-au redus semnificativ ca numar si ca timp de raspuns.